Kontakt oss   |   Support   |   Salgsvilkår   |   FAQ - ofte stilte spørsmål   |   Hvordan handle   |   Sikkerhet   |   Om oss   |   Ledig stilling


Rabattkoder

Marcus og Martinus

 

 

 

Test av norske nettbutikker

 


 

Du er her // Forsiden // FAQ - ofte stilte spørsmål //

FAQ - ofte stilte spørsmål

 

 

 

Bestilling:

Hvorfor kommer jeg ikke videre fra skjemaet der jeg legger inn adressen min? Jeg har postboks som leveringsadresse.
Svar: Vårt system har fått en liste over alle postnummer fra posten som har bare postbokser. Disse postnummerene kan ikke brukes som leveringsadresse. Vennligst oppgi en gateadresse. Under "ordrekommentar" på siden der du bekrefter ordren kan du legge en manuell kommentar om at vi skal overstyre dette, og sende varen til en postboks. Det er kun mulig for servicepakke. 

Jeg glemte å bestille noe da jeg la inn ordre. Kan jeg legge ny ordre på web og få det med i samme sending?
Svar: Ved postoppkrav kan vi legge inn fler varer på eksisterende ordre så lenge den ikke er sendt eller gått til plukking. Dette må gjøres manuelt av oss. Med VISA-betalt ordre eller betalingsutsettelse kan vi dessverre ikke legge til fler varer på samme ordre.

Kan jeg få kjøpe varer uten mva hvis jeg er utplassert som ISAF personell i Afghanistan?
Svar: Denne ordningen er dessverre avviklet.


Sender dere mva-fritt til Svalbard?
Bor du på Svalbard, kan du handle MVA-fritt hos Multicom. Ordren må tydelig merkes med at du bor på Svalbard, og at vi skal trekke ut MVA. Det tilkommer gebyr for fortolling av varer (kr 190,- ved ordre over 5.000 kr) og postens standard frakttillegg (kr 175,-) i tillegg til ordinær fraktkostnad.

Jeg ringte og endret ordren min. Har dere ikke endret den likevel? For når jeg logger på "mine sider" kan jeg ikke se at ordren er endret.
Svar: Endring av orden blir dessverre ikke synlig på web, men fakturaen vil vise det du har endret til. Kontakt oss på epost hvis du vil ha tilsendt en oppdatert ordrebekreftelse.

 


Betaling:

 

Min ordre fikk en feilmelding og stoppet opp etter at jeg hadde lagt inn kredittkortdata. På saldoen på kredittkortet ser det ut til at beløpet er trukket, hva gjør jeg nå?
Svar: Hvis en kredittkortbetaling ikke blir fullført, blir transaksjonen automatisk kansellert etter 4 timer. Dessverre viser det seg at enkelte banker bruker noen dager på å oppdatere denne informasjonen. Hvis dette skjer, vennligst ta kontakt med din bank dersom bestillingen ikke ligger under ordrer på "mine sider".

 

 

 

Levering:

Hvordan finner jeg pakkenummeret på bestillingen min?
Svar: Logg deg inn på "mine sider" og trykk på ordrer. Der vil du finne en liste over dine bestillinger. Når pakken er sendt, legger vi ut pakkenummer. Trykk på dette for å spore sendingen din.

 

Jeg har bestillt levering på døren. Kan sjåføren gi beskjed litt før han kommer?
Svar: Det er dessverre ikke mulig. Er du ikke hjemme, vil sendingen bli levert ditt lokale postkontor. Hvis du følger sendingen ved hjelp av pakkenummeret, er det mulig å beregne hvilken dag pakken kommer. For mer informasjon, kan du kontakte Posten kundeservice på tlf 810 00 710. Da bør du ha pakkenummeret tilgjengelig.

Hvorfor står ordren fortsatt til behandling selv om jeg la inn ordren for 4 dager siden?
Svar: Det kan ta inntil 5 arbeidsdager før vi får sendt din pakke. Vi har flere lager, og hvis du bestiller varer som ligger på forskjellige lager, vil disse bli samlet på et sted for å sendes samlet. Dette gjør vi for at fraktkostnadene skal bli lavest mulig. Ved å benytte flere lager, hvorav flere sentral-lager, gjør at vi kan holde lavere priser enn våre konkurrenter. Denne besparelsen kommer deg som kunde tilgode.

Hvor lang leveringstid er det på Multicom datamaskiner?
Svar: Normalt tar det ca 1 uke fra vi har alle delene på lager, til vi har bygget din pc ferdig. Noen ganger har vi mer å gjøre, og det kan ta lenger tid. Bestiller du en ferdig pc fra f.eks. HP eller Acer, blir denne sendt med en gang vi har den på lager.

 

Lagerstatus:

Jeg så at dere hadde 1500 LCD-TV'er av en modell på lager. Stemmer det?
Svar: Lagerstatusen viser varene som er tilgjengelig hos oss og våre sentral-lager. Lageret i Stockholm og København leverer varer til hele Norden, og derfor har vi så mange varer tilgjengelig. Uansett hvor varen ligger, tar det ikke mer enn noen dager før varene er på vei til deg.


 

Er det noen spørsmål du savner svar på her? Send oss gjerne et tips! Send til lovig@multicom.no