Bestilling:
Hvorfor kommer jeg ikke videre fra skjemaet der jeg legger inn adressen min? Jeg har postboks som leveringsadresse.
Svar: Vårt system har fått en liste over alle postnummer fra posten som har bare postbokser. Disse postnummerene kan ikke brukes som leveringsadresse. Vennligst oppgi en gateadresse. Under "ordrekommentar" på siden der du bekrefter ordren kan du legge en manuell kommentar om at vi skal overstyre dette, og sende varen til en postboks. Det er kun mulig for servicepakke.
Jeg glemte å bestille noe da jeg la inn ordre. Kan jeg legge ny ordre på web og få det med i samme sending?
Svar: Det er devverre ikke mulig å legge til flere varer på en ordre. Du må bestille en ny ordre, og denne vil bli sendt i en egen forsendelse.
Kan jeg få kjøpe varer uten mva hvis jeg er utplassert som ISAF personell i Afghanistan?
Svar: Denne ordningen er dessverre avviklet.
Sender dere mva-fritt til Svalbard?
Bor du på Svalbard, kan du handle MVA-fritt hos Multicom. Ordren må tydelig merkes med at du bor på Svalbard, og at vi skal trekke ut MVA. Det tilkommer gebyr for fortolling av varer (kr 190,- ved ordre over 5.000 kr) og postens standard frakttillegg (kr 400,-) i tillegg til ordinær fraktkostnad.
Jeg ringte og endret ordren min. Har dere ikke endret den likevel? For når jeg logger på "mine sider" kan jeg ikke se at ordren er endret.
Svar: Endring av orden blir dessverre ikke synlig på web, men fakturaen vil vise det du har endret til. Kontakt oss på epost hvis du vil ha tilsendt en oppdatert ordrebekreftelse.
Betaling:
Min ordre fikk en feilmelding og stoppet opp etter at jeg hadde lagt inn kredittkortdata. På saldoen på kredittkortet ser det ut til at beløpet er trukket, hva gjør jeg nå?
Svar: Hvis en kredittkortbetaling ikke blir fullført, blir transaksjonen automatisk kansellert etter 4 timer. Dessverre viser det seg at enkelte banker bruker noen dager på å oppdatere denne informasjonen. Hvis dette skjer, vennligst ta kontakt med din bank dersom bestillingen ikke ligger under ordrer på "mine sider".
Levering:
Hvordan finner jeg pakkenummeret på bestillingen min?
Svar: Logg deg inn på "mine sider" og trykk på ordrer. Der vil du finne en liste over dine bestillinger. Når pakken er sendt, legger vi ut pakkenummer. Trykk på dette for å spore sendingen din.
Jeg har bestillt levering på døren. Kan sjåføren gi beskjed litt før han kommer?
Svar: Postnord skal ringe før levering eller at du velger i appen når pakken skal leveres. Hvis du følger sendingen ved hjelp av pakkenummeret, er det mulig å beregne hvilken dag pakken kommer.
Hvorfor står ordren fortsatt til behandling selv om jeg la inn ordren for 4 dager siden?
Svar: På hver vare er det oppgitt om den er på lokalt lager eller leverandørlager. Er varen på leverandørlager, tar det noen dager ekstra før varen kommer inn til oss, slik at vi kan sende den til deg.
Hvor lang leveringstid er det på Multicom datamaskiner?
Svar: Det vi kaller "konfigurator" modeller tar normalt ca 1 uke fra vi har alle delene på lager, til vi har bygget din pc ferdig. Noen ganger har vi mer å gjøre, og det kan ta lenger tid. Bestiller du en ferdig pc som det står vi har på lager, sendes den normalt samme dag. Skal Windows installeres, kan det ta 1-3 dager ekstra.
Hvordan handle:
Ny kunde
Er du ny kunde her hos oss, kan du opprette deg som kunde ved å følge linken "Registrer deg" på topplinjen. Du trenger ikke opprette deg som kunde for å bla i varene og se, og du kan også legge varer i handlekurven uten å være logget inn. Når du skal bekrefte bestillingen din og betale, må du logge deg inn.
Finne varer
Hvis du vet hvilken vare du leter etter, kan du bla deg frem til den ved å trykke i menyen på venstre side. Alle varene er delt inn i kategorier og underkategorier slik at det skal bli enkelt og oversiktlig å finne frem. Du kan også bruke søkefunksjonen for å finne varer du leter etter. Du finner den oppe til venstre under logoen vår. For å søke skriver du inn søkeordene i søkeboksen og trykker "SØK". Er det varer du ikke finner, eller varer du vet vi ikke har men likevel ønsker å kjøpe, må du gjerne kontakte oss med en forespørsel. Det er meget mulig at vi kan skaffe varen du er ute etter.
Frakt og leveringsmåte
Du kan enkelt se hva fraktprisen vil være ved å legge produkt(ene) i handlekurven. Her skriver du inn postnummeret (scroll ned) så får du opp fraktkostnadene ved de forskjellige leveringsalternativene.
Bestillingen
Når du trykker "KJØP" på en vare, blir varen lagt i handlekurven. Du kan til enhver tid se og endre på denne ved å trykke på "Vis handlekurv " oppe til høyre på siden. Når du har lagt alle varene du vil kjøpe i handlekurven, trykker du "Gå til kassen" for å fortsette. Så tar veiviseren deg videre i handleprosessen, du kan velge om du vil ha varene tilsendt i postoppkrav eller betale med kort. Du må også bekrefte ordren og leveringsadressen. Når ordren er ferdig vil du få tilsendt en ordrebekreftelse som viser hva du har bestilt hos oss.
Lagerstatus
På hver enkelt vare kan du se hvor mange varer vi har tilgjengelig, både på direktelager og på lokallager her hos oss.
Er det noen spørsmål du savner svar på her? Send oss gjerne en tilbakemelding på kundeservice@multicom.no.